Waarom marketingtechnieken voor de solo-ondernemer niet kloppen

Deze quote is gericht naar de solo-ondernemers, coaches, kennisondernemers, die zichzelf dienen te 'verkopen'. Omdat er geen fysiek product of zaak is.

Want, deze aanpak is lichtjes anders.

Met een grote opkomst van solopreneurs, zien we een trend, vooral op Instagram. Namelijk dat de marketingprincipes worden overgenomen als mens, bijvoorbeeld:

✔Het bepalen van een doelgroep, je niche.


✔Communiceren via verschillende social media kanalen.


✔Korting geven op Black Friday.


✔Enkele keren per jaar lanceren.


✔Zichzelf promoten.


✔Focus om ter meeste likes, bereik, omzet.



⚠️Let wel, op zich is hier niets mis mee.

Ik belicht wél graag andere kanten. Omdat marketing véél 𝙢𝙚𝙣𝙨𝙚𝙡𝙞𝙟𝙠𝙚𝙧 mag.
Minder gericht naar het 'vermarkten' van jezelf want.. je bént geen wandelend product met een barcode.

Ik geloof er in dat het ànders kan, veel meer puur, in lijn met je waarden/normen, je purpose, je hogere missie.


En dan kloppen sommige van deze technieken eigenlijk niet.
Dan is er als het ware een soort 𝘮𝘪𝘴𝘮𝘢𝘵𝘤𝘩.


En ook.. door teveel focus te leggen op al deze frameworks / stappenplannen verlies je jezelf (voor een stuk)


Je verliest je eigenheid, creativiteit, originaliteit. 


𝙅𝙚 𝙢𝙖𝙜 𝙟𝙚 𝙜𝙚𝙫𝙤𝙚𝙡 𝙫𝙤𝙡𝙜𝙚𝙣 𝙚𝙣 𝙟𝙚 𝙚𝙣𝙚𝙧𝙜𝙞𝙚 𝙞𝙣𝙯𝙚𝙩𝙩𝙚𝙣 𝙬𝙖𝙩 𝙬é𝙡 𝙗𝙞𝙟 𝙟𝙚 𝙥𝙖𝙨𝙩.


Ja, ik reflecteer ook 🙏en voel in wat er bij me past. 
Momenteel schrijf ik vooral graag en voel een beweging om opnieuw meer 'naar buiten te treden' op andere manieren, bv een podcast, blogs op mijn persoonlijke website dat na 2 jaar opnieuw het daglicht mag zien ☺️.


Het is een proces, sowieso.


Ik geloof zo hard dat we stilaan afstappen van al deze geforceerde technieken.


Om écht meer onszelf te zijn.
Omdat we op basis van resonantie bij elkaar aankloppen.


En dat we nog meer vanuit ons hart, liefde onze passie, ons talent en dus ook onszelf in de wereld neerzetten.

Van harte, 💓
Geraldine